Я - класний керівник

30.05.2014 - Останній дзвоник. 

Гарного вам відпочинку, дітки!!!!












Захист прапору класу

Трудовий десант

Останній дзвоник

1 вересня

Виховний захід "Планета толерантності"



Сценарій відкритої класної години у 7-В класі
Тема.      Планета толерантність
Мета: допомогти учням з'ясувати сутність поняття «толерантність»; розвивати почуття колективізму, солідарності, вміння слухати; показати, що важливим у стосунках між людьми є вміння спілкуватися; переконати учнів у необхідності бути терпимими до оточуючих; вчити встановлювати стосунки на доброзичливій, толерантній основі.
Обладнання: плакати з цитатами: «Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна» (Гете), «Світ – моя батьківщина, людство – моя родина»  (Халіл Жібраїл), «Єдність і гармонія у багатоманітності – це толерантність», роздавальний матеріал (тест «Чи терпимі ми»,   аркуші-пелюстки квітки «Толерантності», папір та кольорові олівці для виготовлення емблем, білі папірці)., презентація.

Хід заняття
Слово вчителя. (1, 2, 3 сл.)
 «Людина може обійтись без багатьох речей, але не без іншої людини», - сказав один учений. Навіть на самоті вона подумки звертається до інших людей. Наприклад, коли приміряєш новий одяг або робиш зачіску, думаєш, що скажуть твої друзі, чи не вважатимуть вони тебе відсталим або «занадто» крутим. Попри все людські стосунки нерідко спричиняють проблеми: непорозуміння, суперечки, конфлікти. Щоб запобігти цьому, треба навчитися ладнати з різними людьми. Тому тема нашого заходу «толерантність»
 Що означає це поняття? Чи завжди ми в житті толерантні до інших людей? Які якості має толерантна людина?
        Щоб краще розібратися в цих питаннях кожен з вас перевтілиться у фахівців з різних сфер діяльності і галузей знань: юристів, літераторів, науковців.     
 Кожен буде виконувати свої функції і під час нашої бесіди  вносити свої міркування і пропозиції.
Учитель. Зараз  хочу запропонувати вам виконати невеличку вправу. У вас на столах лежать листочки, візьміть їх в руки і разом виконаємо такі дії:
1.     Складіть аркуш навпіл.
2.     Відірвіть верхній правий кут.
3.     Знову складіть навпіл.
4.     Відірвіть правий верхній кут.
5.     Знову складіть.
6.     Знову відірвіть верхній правий кут.
7.     Складіть аркуш надвоє.
8.    Якщо можна, відірвіть правий кут.
9.     Розгорніть аркуш і покажіть іншим.
Чи можемо сказати, що хтось виконав роботу неправильно?
Чому аркуші відірвані так по-різному?
Чи можете ви сказати, що всі, хто відірвав  аркуші інакше, ніж ви,є гіршими за вас?
 Чи буває так, що ми оцінюємо людину тільки з огляду на те, чи робить вона щось так само, як ми? Чого навчає ця вправа?
 Всі ми  несхожі один на одного і, щоб мирно співіснувати, нам треба миритися з цим розмаїттям. Зараз відділ досліджень проведе дослід, який показує що ми дуже різні
Дослід-гра
Дослідник. Напишіть на аркуші паперу три ознаки, які відрізняють вас від інших. Це може бути визнання своїх достоїнств або талантів, життєвих принципів. (Інформація повинна носити позитивний характер.)
Записи вчитель читає вголос, а клас буде відгадувати, хто автор тверджень.
Вчитель. Дуже важливо  сприймати людей такими, якими вони є, навіть коли їх уподобання відмінні від твоїх. Але інколи ми стаємо сліпими і не хочемо прислухатися до чужої думки і вважаємо свою думку правильною.
Науковці довго працювали і теж вивели визначення поняттю «толерантність» .
Науковці. Слово Толерантність походить від латинського прикметника «Терплячий». Отже, Толерантний – це здатний витримувати іншого, не такого як сам. Толерантність забезпечує людям можливість жити разом навіть за відсутності приязні, поваги, любові. Серед правил етикетного спілкування є рекомендації про прийняту відстань між співрозмовниками.
Толерантність – це «відстань» між людьми в переносному значенні. Це та межа, яка стримує від втручання у думки, почуття, переживання, смаки іншої людини.
Вчитель:   Розуміння толерантності в різних культурах неоднакове, оскільки залежить від історичного досвіду народів. У кожного народу є своє розуміння толерантності.
Учні (по черзі): (4 сл.)
·         У англійців толерантність розуміють, як готовність і здатність без протесту вислухати особу.
·         У французів – як певну свободу іншого, його думки, прагнення, політичних і релігійних поглядів.
·         У іспанців  толерантність означає здатність визнавати відмінність ідеї інших людей.
·         У китайців бути толерантним – проявляти великодушність по відношенню до інших.
·         В арабському світі толерантність – прощення, терпимість, співчуття іншому.
·         А у персидському – ще й готовність до примирення.
·         В українців толерантність – це здатність терпіти щось або когось, бути стриманим, стійким.

Вчитель. Пропоную вашій увазі невеличку легенду
Старовинна легенда
Далеко-далеко у космічному просторі є планета, така ж, як Земля. Люди, які живуть на цій планеті, є такими ж, як і ми, за винятком того, що в них лише одне око. Але воно особливе. Ним вони можуть бачити в темряві, дивитися в безмежну далечінь і бачити крізь стіни. Жінки на цій планеті такі ж, як і на Землі. Та якось в однієї жінки народилося дивне дитя: воно мало двоє очей. Його батьки були дуже засмучені.
 Проте хлопчик ріс щасливим. Батьки любили його, милувалися ним. Але їх непокоїло, що він був таким незвичайним. Вони показували його багатьом лікарям, але ті тільки хитали головами і говорили: «Нічого не можна зробити».
 Коли хлопчик підріс, він мав щораз більше проблем. Оскільки він не міг бачити в темряві, то змушений був носити з собою якесь джерело світла. Коли він пішов до школи, то не міг читати так добре, як інші діти. Учителі мусили надавати йому спеціальну допомогу. Хлопчик не бачив на великій відстані, тому потребував спеціального телескопа, щоб бачити інші планети. Деколи він, вертаючись зі школи, відчував себе дуже самотнім. «Інші діти бачать предмети, які я не можу бачити,— думав він. - Я мушу навчитися бачити те, чого не бачать вони».
 І одного чудового дня він помітив, що дійсно може бачити те, чого не можуть інші. На відміну від них, він бачив увесь світ у кольорі. Одразу після цього відкриття він вивів батьків на вулицю і розповів про те, що бачив, дуже здивувавши їх тим. Його друзі теж були здивовані. Він розповідав їм чудові історії, вживаючи слова, які вони ніколи до цього не чули, як-от: червоний, жовтий, оранжевий... Говорив про зелені дерева і пурпурові квіти. Кожен хотів знати, якими він бачить речі. Хлопчик розповідав дивні історії про глибокі сині моря і піняві хвилі з білими гребенями. Дітям подобалися оповідання про дивних драконів, особливо коли він описував їхню блискучу шкіру, очі, гарячий подих.
 Одного дня він зустрів дівчину. Вони покохали одне одного. Вона не мала нічого проти того, що він не схожий на інших. І тоді він відчув, що йому це також байдуже. Хлопець став дуже відомим. Люди з усієї планети приходили, щоб послухати його. У молодого подружжя народився син. Дитина була такою ж, як і всі на планеті, і мала лише одне око.
Вчитель. Про що ця легенда, чого вчить? (Відповіді учнів.)
Запитання до учнів.
-        Як ви думаєте, як почувалася людина, маючи двоє очей, в той час як інші мали одне?
-        Які труднощі виникали у хлопця з двома очима? Чому?
-        Якої особливої турботи, на вашу думку, потребують діти із фізичними вадами?
-        А що коли б дитина із фізичними вадами була у вашому класі, як би ви до неї ставилися?
Люди з фізичними вадами також мають право, щоб із ними поводилися так само, як із іншими.
Вчитель  Зараз толерантність розуміють як пошану і визнання рівності, відмову від домінування і насильства, визнання думки інших відповідно до своїх думок і поглядів. Отже, толерантність перш за все ставить за мету сприймання людей такими, якими вони є, і взаємодію з ними на основі згоди.
(5 сл.)
Давайте проведемо невеличкий дослід.  Запрошую до дошки дівчинку і хлопчика.  Необхідно знайти 5 відмінностей і 5 спільних рис, які їх об’єднують.
(Обговорення)
Це дослідження стверджує, що ми є різними, але у нас багато спільного, що нас об’єднує, тому не варто ображати інших.
Але не завжди ми буваємо терплячими. Усі ми різні, проте жодна людина не є людиною більше чи менше, ніж будь хто інший.
 Усі ми рівні й однаково можемо використовувати свої права. Які це права, розповість юридичний відділ.
(6, 7 сл.)
Юристи. Кожен має право жити, працювати, любити й мати друзів. Ми  маємо  право на добре ставлення з боку інших людей, на повагу нашої гідності.
Учитель. Про те чи означає це, що людина може поводитися так, як їй заманеться?
Юристи. Право однієї людини закінчується там, де починається право іншої. Ми можемо робити лише те, що не шкодить іншим, не порушує їхнім прав.
Стаття 21. Усі люди є рівні і вільні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.
Стаття 23. Кожна людина має право на вільній розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших людей.
Стаття 24. Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.
Учитель. Але життя людей впорядковується й іншими законами – неписаними, хоч від цього вони не менш важливі. Ці закони називають нормами моралі або моральними заповідями.
 Моральні цінності людства здавна становили основу законів. Сучасні закони найвищою  цінністю визначають життя
Слово вчителя.
 Іноді риси характеру товариша або подруги вас нервують, іноді, навпаки, вам допомагають прийняти певне рішення. І незважаючи на відмінності у характерах, ви є друзями, вам цікаво разом. Тому ж терпимість потрібно проявляти до всіх.
 (8 сл.)Толерантність — це визнання поваги до інших людей, уміння жити разом з іншими людьми.
 Давайте перевіримо, чи терпимі ми, чи потрібно нам виховувати в собі цю якість.

Тест «Чи терпимі ми?». (9 сл.)
 Вибери твердження, які відповідають твоїй поведінці.
 1. Ти не погоджуєшся з товаришем...
 а) Ти все ж таки слухаєш його.
 б) Ти не даєш йому говорити.
 2. У класі ти вже відповів...
 а) Ти даєш можливість відповісти іншим.
 б) Тобі хочеться відповісти ще.
 3. Товариш зрадив тебе...
 а) Ти намагаєшся з ним порозумітися.
 б) Ти помстишся йому.
 Якщо в усіх трьох випадках ти вибрав твердження «а», ти — терпима людина.
(10 сл.)

Вправа «Смайлик  толерантності» (11, 12, 13 сл.)
Мета:
·         Продовжити роботу з визначенням толерантності.
·         Розвивати фантазію, експресивні способи самовираження.
Матеріали: фломастери, кольоровий папір.
Завдання: кожен повинен створити емблему толерантності. Час на малювання – 5 хв. Кожен висуває гасло, що відображає сутність емблеми.
Вчитель. Судячи з ваших смайликів, ми можемо зробити висновок: толерантність – це не тільки повага до людини, до її життя, до природи, до вчинків людини, але й бажання того, щоб інша людина ставилася до вас  толерантно. Адже недарма говорять: «Стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе.» Найвища наука життя – бути добрим.
Все залежить від нас, толерантність починається з повсякденного життя. Лише толерантні і доброзичливі люди можуть побудувати демократичну, процвітаючу державу.

Учень декламує вірш.                
Толерантність врятує світ


Толерантне ставлення людини
Збереже планету від негод,
Розрубає мотлох павутини,
Переріже нитку перешкод.
Толерантне ставлення до всього
Збереже, врятує і спасе,
Допоможе вгледіть перемогу,
Допоможе витримати все.
Будь завжди нестримним вільнодумцем,
Свої мрії пензлем намалюй.
Освіти життя яскравим сонцем,
Толерантний Всесвіт побудуй!



Діти прикріплюють один одному емблеми з написом «Толерантність врятує світ!

Заключна частина. 
Вчитель. Діти, у мене є квітка, але допоможіть мені зробити її красивою. Їй потрібні пелюстки, причому не прості, а з ознаками толерантності, адже це – КВІТКА ТОЛЕРАНТНОСТІ. (14, 15 сл.)
Діти роблять надписи й прикріплюють  пелюстки.
Наші фахівці підготували висновки заходу: (16 сл.)
1.     Навчися поважати тих, хто відрізняється від тебе.
2.     Найбільше надбання суспільства – соціальна справедливість і верховенство закону.
3.    Тільки мир, злагода і порозуміння між людьми можуть зробити державу сильною і могутньою.
4.     Людство пройшло довгий шлях, доки зрозуміло істину – усі люди від народження рівні.
5.     Закон – це принципи і положення, які обов’язково треба виконувати.
Толерантність - взаємоповага, терпимість, порозуміння, співчуття, милосердя, справедливість, чуйність, доброзичливість.

Немає коментарів:

Дописати коментар